Kvällssaga i retur - eller vem fick mardrömsnatt nu?

H berättade för mig igår kväll - om sina planer.
-Jag skall köra bilen, själv. Du får följa med om du sitter i bilbarnstolen. Du får inte ta loss händerna (hon flyttar själv ibland på sina armar så att de inte "sitter fast" med säkerhetsbältet). Vi skall åka till affären. Jag skall ta lilla vagnen och köra själv. Du kan få hålla i flaggan, om du vill.
-OK, vad skall vi köpa då?
-VI skall inte köpa, jag skall handla. Jag skall köpa en mjölk och lägga den i vagnen. Sedan skall vi gå till kassan och betala. Det blir inget godis (också en replik som hon hört riktat mot sig några gånger tror jag =)).
-En mjölk alltså. Är det allt vi skall ha handla?
-Jaa. Sedan skall jag köra bilen hem och du skall sitta i barnstolen och sjunga. Du kan sjunga "små grodorna" om du vill. Sedan, när vi har kommit hem, så skall jag ta mjölken. Och så skall jag hälla den i dina tuttar. Och så skall jag dricka den och tutta som en bebis.

Jag slutade amma mina barn vid nyår, allt för att de inte skulle vara alltför amningslystna när bebisen dyker upp. Att amma två samtidigt var nämligen JOBBIGARE än jag hade trott och jag kan inte se mig själv klara tre. Men det verkar som att tanken har kommit tillbaka till min dotter. Helt oprovocerat av mig kan jag säga.

Men hur skall det nu gå med min enbarnsamning?

Kommentarer
Postat av: Birte + två tösar

Hm, det låter ju knepigt, antagligen ingen vidare lösning att hälla köpemjölk i tuttarna då? (smart drag av lilla damen). Min som blev så tuttig innan bebben kom glömde helt bort det igen efter nån månad eller så. Så du kanske har tur?
För övrigt påminner din dotters tal och klyftighet mycket om min prinsessa, lika (roliga?) ordväxlingar och ibland ställer hon en helt sonika mot väggen med ens egna ord man sagt till henne tidigare. Utspelad av en två (snart tre) åring...

2006-07-13 @ 22:11:04
Postat av: Camilla

Sjunde veckan är vi inne på med nattningsprocedurer. Men nu har jag gjort ett nattningsschema som jag följer till punkt och pricka, har skrivit ner det till och med på papper, och nu verkar det som att han BÖRJAR förstå att godnatt betyder ligga kvar i sängen, på sin höjd hämta en leksak i sitt rum!

2006-07-15 @ 21:20:28
Postat av: Anso

Hel otrligt vilken talför liten dam hon är H. Logik till tusen. Hoppas allt går bra. Jag sänder en tanke - en varm röd tanke.

2006-07-16 @ 00:07:33
Postat av: Camilla

Jag verkar ha knas med min mail ikväll... dumt! Skriver nattningsrutinen i min blogg så du kan kika där! lycka till!

2006-07-16 @ 19:55:52
Postat av: Anso

hej vännen - hur går det för er? ska bli spännande att höra!

2006-07-25 @ 22:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0