Ultraljud V

Idag var vi på det läskiga hjärtultraljudet, det som skulle avslöja om bebisen i magen har Ansgars hjärtfel. Det var inte någon särskilt uppvisningsvillig bebis, den lade ständigt sina armar och ben i vägen för ul-givaren, men doktorn hann se att Ansgars hjärtfel inte finns hos bebisen (än).

Det här är ju ingen hundraprocentigt säker sak - bebisen kan mycket väl få hjärtfelet innan förlossningen och det vet man inte om Ansgar hade så här tidigt (fast eftersom hans hjärtfel var så grovt är det troligt att det hade synts i v 29) - men det känns alltid skönt att höra att något är bra.

Imorse var jag så förfärligt nervös så jag höll på att gå åt. Förutom att ringa och skälla lite på Viasat så kom jag bara på en sak att göra, och det visade sig också vara ett mycket bra val - åka de nio milen upp till Ansgars grav och plantera lite blommor och "prata lite". Det kändes toppen att göra det, kändes som att det passade in. När jag skulle gå sade jag "jag är glad att du finns" - och det var skönt att få säga det också. "Jag är glad att du fanns" tänker jag också ibland, men det är liksom en annan typ av tankegång då.

Vad kan jag berätta mer? De hemmavarande barnen har kommit på en rolig lek som är någon slags skratt-tafatt. De springer efter varandra och när de sedan får tag på varandra måste de skratta och skratta och skratta. Det är rätt härligt faktiskt.

S har upptäckt att han kan klättra upp på (och faktiskt, glädjande nog för den ömma modern, ner från) en pall, en låg pall vill säga. Så det gjorde han hela kvällen och ville ha applåder för. Mest tittade han efter storasysters applåder. Men hon ville också klättra upp på pall och få applåder, det kan man förstå, det var längesedan så enkla tricks funkade för att hösta in beröm för hennes del =)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt att det gick bra, jag höll tummarna så hårt jag kunde!

2006-05-17 @ 21:23:21
Postat av: Staffan

Skönt att ha gjort ultraljudet och att det gick så bra. Vi har tänkt mycket på er.
Verkar som om bebisen också ville skutta omkring och få beröm!

2006-05-18 @ 08:08:58
URL: http://nahlinder.se/
Postat av: Johanna

Vad skönt att det gått bra! Jag har tänkt på er!

2006-05-18 @ 08:28:11
Postat av: Birte

Skönt att det såg bra ut idag! Vi fortsätter hålla tummarna här hemma. Jag tror att Ansgar hjälper till lite med bebisarna så att de inte möter samma öde som han. Fint att du kunde vara där just idag.

2006-05-18 @ 21:05:38
Postat av: Erna

Så skönt att det gick bra idag!! Vi tänker på Er hela tiden. Det var väl bra att Du åkte till Ansgar, och pratade lite.
Skratt-tafatt (ett sådant underbart ord), påminner lite om den hey and goodbye tafatt som H:s och S:s mamma och hennes bror lekte som små vid flytten till USA, användande det ordförråd de hade i leken med grannens barn.
Vilken duktig klättrare S har blivit!! Nu får Ni hålla i det nya äppleträdets späda grenar, för snart kommer S!

2006-05-21 @ 23:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0