Toaletthumor

Hela vägen hem från stan idag underhöll H mig i bilen med nya versioner av gamla tama barnvisor. Hon skrattade så att hon höll på att gå åt åt: Blinka lilla bajset där och Här kommer Pippi Bajskorv och Lilla bajs, lilla bajs, lilla söta bajset....

Men roligast av allt var "Bä bä vita bajs har du någon ull - jaja, kära barn, jag har säcken full - av BAJS!" (de sista två orden skreks högt).

Denna sång förgyllde min tillvaro icke mindre än sju gånger. Det är rätt gulligt. Men frågan är vad man skall säga om mig - i hemlighet satt jag och ändrade texten i sista raden från Säcken full till Häcken full.

Det måste väl innebära att jag inte ligger alltför långt över min dotters humornivå? Det måste väl vara bra?

Eller?

=)

Kommentarer
Postat av: David

Hmm...

Mmmm...

Jag har också ändra-sångtext-lekar för migsjälv ibland, faktiskt. Det måste ligga i generna. Fast mina regler eller vad man ska kalla det är helt annorlunda. En av mina lekar är att man byter ut alla vokaler mot ett svenskt I-ljud, som:

I bilive I cin fli
I bilive I cin tich thi ski
I tink ibit it iviri night ind di
sprid mi wings ind fli iwi.

(på melodin "I believe I can fly".)
Det blir bra.
Faktiskt.
I alla fall i mitt huvud. :)

Det måste ligga i generna, eller? Undrar om vår bror också har sådana här lekar försigsjälv?

2006-09-03 @ 13:27:14
URL: http://www.spanskawilma.se/david
Postat av: bajsnödig i sundbyberg

Bajs är bra! Förra året var vi en handfull komministrar som fördrev pauserna under årets påskspel med den i många församlingar så populära leken att byta ut för ändamålet lämpliga ord i vår psalmboken mot just "BAJS!". Mycket underhållande. Eller vad sägs om tex. "Vart jag går i skogar, berg och BAJS!" Eller den sagolikt blasfemiska hymnen "Härlig är jorden, härlig är Guds...."? En psalm som i sig själv brukar göra succé bland de finniga pojkarna som går det första året på vår ledarutbildning är annars nr.110: "Han kommer i sin kyrka". Stil och finess är bara trist. Japp.

2006-09-08 @ 13:07:04
Postat av: Jomia

Brilliant site. Cheers.

2010-03-03 @ 14:25:54
URL: http://jomia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0