Nya bajssången

H & S har gemensamt skrivit en sångtext idag. Jag tycker den är rolig, personligen skulle jag nog ha formulerat den lite annorlunda =). Men rad 2 är rätt bra,om man tänker på att den är skriven av dagisbarn.

Ekorren satt i granen
skulle bajsa kottar
fick  han höra barnen
då börja' han kissa
hoppa han på toaletten
trilla han i lilla pottan
och han bajsade med rumpan.

När de framförde sången för oss var de i badkaret och valde av någon anledning att ha var sin vattenkanna på huvudet som hatt.

Jag vet inte om ni vill glädjas eller sörja över att denna blogg inte innehåller några kort på barnen.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Synd att bloggen inte innehåller ljudfiler på barnen!
Har också erfarenhet av olika versioner av diverse bajssånger. Tänk att det kan vara å roligt!

2007-04-25 @ 22:25:38
Postat av: www.dentatuerademamman.com

Den sista "han bajsade med rumpan" tyckte jag var bäst. Min dotter 3,5 år sjunger Noice i bland och hon sjöng så det ekade i badrummet: " En kväll i tunnelbanan..." Jag har däremot henne på ljudfil när hon sjunger Noice låt. Klicka på min musikknapp på bloggen. Det låter väldigt gulligt!

2007-04-26 @ 19:49:11
URL: http://www.dentatuerademamman.com
Postat av: Pippi

Ja, både ljud och bild hade varit roligt. Så jag sörjer nog lite över att bloggen inte innehåller någotdera. Men med lite fantasi så ordnar sig det mesta :-) Tycker att dina barn verkar ha en stor språklig begåvning och en stor dos kreativitet :-)

2007-04-28 @ 21:31:47
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: www.dentatuerademamman.com

Hej, ang. att du inte kan lyssn på mina barn som sjunger på min sida: Min kära tekniska make säger att du kan högerklicka på länken och sedan spara mål som, när du har fått ner filen till datorn så kan du spela upp den med ditt spela upp ljudfiler program.

2007-04-29 @ 10:45:32
URL: http://www.dentatuerademamman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0