Den lilla bankomaten

Ikväll i badet förvandlades plötsligt den numera skrämmande friska H till en bankomat. Leken började med att man fick trycka på en liten knapp och säga pipipip (med datastämma, inte med fågelstämma) och så stack det fram en blöt löddrig hand och sade, med en för bankomater nyskapande artighet (och med den klassiskt entoniga datarösten som luktar sjuttitals robotthriller) "varsågod, här får du pengar".

När den leken blev tråkig blev bankomaten lite mer lik en riktig bankomat. Då uppstod nämligen detta att så fort M ville ha ut pengar så kom det inga. "Tyvärr, du får inga pengar" sade den fortfarande artiga men entoniga lilla bankomaten. Sedan bytte den strategi och sade "Tyvärr, jag har brutit armen, så jag kan inte ge dig några pengar just nu" (Men jag fick alltid pengar ändå. Är man mamma så är man =))

Sedan skedde en väldigt intressant produktutveckling, som i verkliga världen möjligen skulle ha känts lite för storebror-ser-dig-artad, men i vårt badkar mest var rätt gullig och innovativ. Bankomaten började nämligen säga "här får du pengar så att du kan köpa ett par bruna stövlar" eller "här får du pengar så att du kan köpa en bok om rosa tröjor". M var ju tvungen att prova så han "tryckte på knappen" och frågade vad han skulle få köpa "du får inga pengar" sade H med sin dataröst, "men här kommer en halsduk som du kan ha på dig när du går till affären".

Kommentarer
Postat av: EvadittlillaBerg

De HAR faktiskt inga såna bankomater i Norge!
Jag är djupt avundsjuk. :-)

2007-01-22 @ 14:18:10
Postat av: David

Men du - du får ju läsa mitt inlägg under statistikinlägget... Det skrevs bara minutrarna innan!

2007-01-22 @ 20:27:44
URL: http://www.spanskawilma.se/david
Postat av: Jenkins

Men ååååh, vilken bra bankomat! Fast jag är så slösaktig, så jag skulle nog bli nekad pengar och istället få ett par långkalsonger, eller något annat matnyttigt!

2007-01-23 @ 13:16:31
URL: http://jenkinz.blogspot.com
Postat av: Babs

*hihi* På minner om en gammal bankkollega till mig. Hon fick en dag ta emot en äldre dam vid disken som viftade åt kassorna till och krävde att få tala med "flickan som ger ut pengarna". Damen hade nämligen inte fått några pengar och var rätt upprörd.

Det tog en stund innan min kollega förstod att det inte var kassörskorna damen menade utan flickan som sitter inne i bankomaten och sträcker ut pengar genom luckan! :)

2007-02-08 @ 13:43:04
URL: http://frubabsan.blogg.se
Postat av: Steinariqra

Your website is extremely interesting

2010-03-02 @ 11:19:18
URL: http://steinariqra.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0