Tentaplugg

Det är bråda dagar här hemma eftersom sjuksköterskeprogrammet har tenta imorgon. M satt och pluggade vid bordet med båda storisarna målande respektive pärlplatteberedande bredvid sig. Det var med andra ord skarpt läge.

H: Varför är du så arg pappa?
M: Öh, nu skall vi se här: diabetes...va?
H: Varför är du så arg?
M: Nej, vännen jag är inte arg men lite stressad för jag har tenta imorgon.

H: Vad är tenta?
M: Som ett prov i skolan, du vet.

H: Jag VET! Som i Madicken.

M: Ungefär så ja.

Tystnad som varar precis så länge att M hinner slita åt sig böckerna igen.

S: Lilla snigel akta dig, akta dig

H: Precis S! Det är just vad pappa skall göra?

M: Hmm? Va? Akta dig? Snigel?
H: (med sin "The council for the defence is ready to interview the witness"-röst)  Är det prov i skolan imorgon pappa?
M: .....Ja.
H: Då måste du ju sjunga!
M: ....Öh.
H: Och pappa. Du kan faktiskt inga sånger.
M: ....Nä.
H: Inte ens Blinka lilla stjärna.
M: Joho. Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är. Fjärran lockar du - nä ok. Jag kan inte den.
H: Jag skall lära dig pappa.
M: (skjuter uppgivet både böcker och stress åt sidan och lär sig tålmodigt texten till Blinka lilla stjärna)

Och nu när jag skriver detta hör jag nynnandet av den gamla mozartklassikern från köket...


Kommentarer
Postat av: Nina

*fniss* Det ska vara barn till att uträtta underverk med stressade föräldrar :-)

2007-01-07 @ 23:18:27
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Johanna

Underbart! Jag känner igen stress-situationen! (och vad modigt att öht sätta sig ner vid samma bord under de omständigheterna) M, lycka till på tentan! Vi håller tummarna!

2007-01-08 @ 10:49:18
URL: http://www.nahlinder.se
Postat av: Babs

Hälsa M att även onskad kunskap kan vara värdefull!

*moahahahahahaha*

2007-01-08 @ 18:53:55
URL: http://frubabsan.blogg.se
Postat av: Jenkins

Finns det något mera stressande än barn som pockar på uppmärksmahet? Tror inte det.

2007-01-09 @ 22:19:38
URL: http://jenkinz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0