Oliali, oliali hoppsan vilken dag

Vilken dag! Hör här:

Först fick jag planterat om alla våra växter (utom tre monsterstora) och satt en massa av Hs och mina fina frön! Vadå inte rätt årstid att plantera om krukväxter? Det är rätt årstid när familjeläget bestämmer att det är det och idag fick jag gjort det. Man riktigt såg hur minsta lilla ampellilja sträckte på sig. Jag blir alltid både lättad och glad av det, plus att fönsterbrädorna blir finare och som sagt, växterna mår synbart bättre. Så röjde vi bland bärbuskarna och fick plockat lite i rabatterna. Allt detta tillät barnen! A satt så tätt som möjligt och mumsade på allt som såg farligt ut (note to self: Gullregnsträdet är jättevackert. Men det måste bara bort!!!).

Sedan: Lunch ute på baksidan, alla glada och nöjda.
H: Har ni tänkt på en sak? I den här familjen är det faktiskt jag som bestämmer.
Vi lät henne tro det. Och vem vet, hon kanske har rätt? Börjar iallafall tro att hon är en av de smartare i familjen.
Lade barnen. S älskar att sova middag (jag vet vad ni tänker).
S när jag stoppade om honom: Mamma! Jag älskar dig! Jag älskar dig jättemycket för du bäddar så bra.

Sedan: Picnic på vårt nya helljuvliga picnicställe, längst bak på tomten om man säger så, upp för en kulle och så hela vägen längst ut, förbi en stenmur eller två, där man har världens mest fantastiska utsikt över alla fält och ser hela vägen bort till Hjälstaviken. På vägen fick vi gå förbi våra höns som var ute i samlad trupp (Det är två höns som jag aldrig sett ute. Vet inte om de inte törs. Men resten var där). Vi bjöd in dem på picnicen men de tackade nej med motivationen att överallt där det växer gräs är som en picnic för dem. Tyvärr kissade S ner sig rätt snabbt så det blev en snabb picnic, vilket var tråkigt för H som hade hittat en "riktig elefant faktiskt!" inne bland träden och ville vara med den.

Och som att inte det vore nog: Ledig kväll (M och jag har det varsin gång i veckan). I och för sig dagens mest prosaiska del, eftersom jag töntigt nog använde ledigheten till att
a) köpa jobbkläder
b) ringa jobbsamtal
och
c) lämna övertidiga låneböcker.

Men ändå. En sådan där dag som känns som sommar.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Låter härligt! Själv sitter jag ute i solen, surfar med min bärbara medan hustrun ligger och sover/läser i solen, och sonen badar i badbalja mitt på gräsmattan.

2007-06-06 @ 14:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0