Alla andra tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig

Det har kommit en ny tjej på dagis och H tycker att det är lite knepigt. Hon är ju liksom så ny. Men vi har uppmuntrat H att prata med henne och försökt att förklara att det är lätt att känna sig ensam när alla andra känner varandra och man kommer in utifrån. Och enligt dagispersonalen har han faktiskt försökt, sökt upp och pratat med den unga damen och så. Men häromdagen kom hon hem missnöjd.
-L är så tråkig!!!
-Vadådå?
-Hon bara pratar om sin hamster hela tiden. Hamster dit och hamster hit!
-Ja det låter inte så kul. Men du kanske kan fråga henne något annat, kanske om hon gillar Pippi eller om hon tycker om att klättra precis som du eller så?
-Nä, det är bara den där hamstern! Och så blir hon sur när jag skall förklara för henne som jag gjorde jättemycket idag om mina nya gympaskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0