Utmanad

av www.pippi.blogg.se och det här är utmaningens
REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har fått ett beundrarbrev av Björn J:son Lindh (för min sång, skrattretande nog).

2. När jag stickar eller virkar vill jag helst göra det framför en tv eller dvd. Jag väljer väldigt noggrant vad jag skall se (ibland så långt gånget att jag köper en dvd-box enbart för ett stickprojekt (men då alltid billigt begagnat förstås)) och sedan tittar jag ytterst lite på programmet, det mesta får jag lyssna till eftersom handarbetet upptar min uppmärksamhet i så hög grad.

3. Jag glömmer aldrig en sångtext som jag en gång lärt mig, vilket innebär att en stor del av min hjärnkapacitet är upptagen av oväsentligheter. De kan ligga långt bak i huvudet men på en halvtimma så har jag plockat fram hela texten varje gång. Knäppt, onyttigt, men en färdighet som jag ändå är rätt glad för.

4. Jag skjuter hellre ett gulligt oskyldigt rådjur i skogen än slår ihjäl en geting.

5. Det här är en underlighet som inte framträder i sin fulla konstighet i skrift, men jag vet hur många bokstäver det är i ord. Alltså när någon säger ett långt och besvärligt ord så räknar någon märklig del av min hjärna ut hur många bokstäver det är i det ordet innan jag reagerar på ordets innebörd eller på något annat sätt.

6. Jag är från Ludvika.

Utmaningen får gå vidare till:
-Lusekofta (Utvandrad dalkulla)
-Jenkins
-Fru Babsan
-Amlon
-All About the Package
-CP-pappan

Kommentarer
Postat av: EvadittlillaBerg

Topp! (det sade de alltid i serien Acke när de blev utmanade och antog utmaningen och jag har alltid velat säga det)

För övrig tror jag inte ett dyft på den där raden om Björn J:son Lindh. Ettan ska bort altså. Inte för att det kunde vara möjligt, men bara för att jag tror du ljuger så tungan blir svart. :-D

2007-03-13 @ 15:27:08
URL: http://lusekofta.blogg.se
Postat av: Jenkins

Jenkins har svimmat och kommer inte tillbaka. Ta nå annan!

2007-03-13 @ 17:39:39
URL: http://jenkinz.blogspot.com
Postat av: Amlon

Nr 6 var ju VERKLIGEN underligt! ;))

2007-03-15 @ 09:38:41
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: cppappan

Jag har sett utmaningen och tänkt på den. Men jag HINNER inte. Ska se om jag får till det snart. Jag tycker det är väldigt roligt med såna utmaningar, så jag ska försöka förvalta det här på ett ansvarsfullt vis.

2007-03-18 @ 23:07:44
URL: http://cppappan.webblogg.se
Postat av: Nina

Jag är glad för att du antog min utmaning och det var verkligen duktigt gjort :-) Att du kommer från Ludvika måste göra dig till en mycket sympatisk person, för alla Ludvika-bor som jag träffade under min studietid var mycket, mycket trevliga :-)

2007-03-19 @ 20:51:31
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0