In the eye of the beholder

Vaknade imorse med något som nästan var en snygg punkfrisyr. För att motsvara de krav min vardag ställer fick den lov att kammas ner lite. Stod och gjorde detta framför spegeln medan S stod på toastolen och roade sig med att rulla av och på långa längder toapapper på rullen.

S: Du är vacker mamma. Du är den vackraste mamman i världen.
Jag: åh, vad snäll du är. Du är den vackraste Poppisen i världen (mitt smeknamn på honom).
S: Varför kammar du dig?
Jag: för att jag måste ha håret kammat när jag går till jobbet.
S: (väntar lite och tittar trollbundet på mitt friserande) Sådär. Det hjälpte verkligen. Nu är du den NÄST vackraste mamman i världen.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt!

2007-10-16 @ 22:41:52
Postat av: Johanna/bokidioten

underbar kommentar!

2007-10-17 @ 08:33:35
URL: http://www.bokidioten.blogg.se
Postat av: Erna

Ljuvligt!

2007-10-17 @ 21:11:39
Postat av: Aifos

hej! en kostig fråga till dig, läste at du ofta har öroninflammationer. Jag har fått en tror jag, ont i örat vid utsidan, kan inte ligga på den sidan, för då blir det värre.går det över av sig själv? hur många dar brukar det ta?.
hur kurerar jag mig? Måste jag till läkaren? hoppas du vill svara! kram

2007-10-20 @ 19:06:50
URL: http://aifostankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0