Min nya bästa kompis

Ringer...
Ridskolefröken: Hallå?
Jag: Är det ridskolefröken?
R: Ja.
Jag: Hej, det är jag, Ss och Hs mamma. Jo, jag ringde bara för att säga att S inte kan komma på ridningen idag för han har fått vattkoppor.
R: Oj, stackarn! Du får hälsa honom så gott.
Jag: Ja, och så kommer inte H heller. För hon är i och för sig frisk nu, men grejen är att M har fått vattkoppor också så han orkar inte passa killarna medan jag åker med H.
R: Oj! Så då blir det till att torka pannor, hämta mediciner, passa upp och blanda till saft.
Jag: Jaa.
R: Då får du göra det - heltidsjobb.
Jag: Jaa.
R: Och sedan - när alla är friska - så tar du två veckor i Bahamas. Det har du förtjänat då.

Fatta vilken underbar människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0