Otroligt längesen

Oj vad längesedan det var jag skrev, slutet av november är alltid en jobbig period för oss och i år var det liksom bara värre än alltid annars.

Men jag skall inte uppehålla mig vid det, utan istället bidra med barnens önskelistor. De är så ofantligt gulliga att jag aldrig sett något liknande. H:s först:



(jag färgade bort namnet. Hon får liksom vara The Artist Commonly Known as H här på bloggen).
Här står det alltså, som väl alla kan se: Pjamas och sedan Diadem.
Sedan blir det lite svårare men då får man känna till min dotters vana att skriva från höger till vänster ibland. Dvs raden under Diadem börjar från vänster till höger på sedvanligt sätt, men när utrymmet tog slut tog hon från höger på raden under. Då blir det Prisklenen som som alla vet betyder Prinsessklänning. Ordet därpå läses också från höger till vänster men är även då rätt finsk-klingande: Riisamin - det betyder "Ringsamling" (och don't tell her men det skall hon faktiskt få).

Så kom hon på några saker till som hon ville ha och då uppstod denna "The return of the Killer Önskelista":



Den börjar med en hett åtrådd "Eplkarj" dvs Äpplekorg. Sedan kommer "Lavilhed" som för mig är lika obegripligt framlänges som baklänges. Den bloggläsare som kan lista ut vad det är vinner ett fint pris (en hemmavirkad ponny i polyester kanske?) H själv har glömt bort exakt vad det är men vet att hon verkligen verkligen önskar sig detta.
Sist står det Moonsrmasm som står för (enligt H) MASSA suddigummin, MASSA!

Trots allt är hon väl rätt duktig för att nyligen ha fyllt fem?

Måste bara avsluta med att publicera Ss önskelista. Han är snart fyra.



Hoppas tomten förstår.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag önskar mig, precis som S, en vit jul med många snöbollar.

2008-12-21 @ 18:30:18
Postat av: Pippi

Tomten kan läsa alla handstilar och alla språk, har jag hört :) Så det blir nog bra det där :)Barnens egenhändigt ihopknåpade önskelistor är guldkorn man gärna lägger ner i spara-till-vuxen-ålder-lådan... Ha det bra! Kram!

2008-12-21 @ 20:24:57
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Fru Tattoo

Jag önskar dig en GOD JUL och hoppas du får riktigt roligt!

Ät en mass god mat, öppna paket och ligg sen på soffan och lata dig i lugn och ro!!!

2008-12-24 @ 15:23:44
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6
Postat av: Emma

Solklart! S skriver i en font som inte hanterar alla bokstäver, bara =)



God jul! vinkar till hela familjen

2008-12-25 @ 19:13:13
Postat av: JoVi

Gott nytt år! (och grattis till Silas!)

2008-12-30 @ 22:55:44
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Amlon

Underbart!! :)



Kram!

2009-01-05 @ 21:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0