Så här är det egentligen aldrig, men när det nu har varit så är det faktiskt värt att blogga om

Vi är på utflykt. Det finns bara EN dubbelmacka med leverpastej på. Potentiell tragedi i sikte, anar två luttrade föräldrar.
H: (snabbt) JAG vill ha den.
S: (börjar gråta) Nej, jag vill ha den! Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!
H: (med sin snällaste röst) OK, men du får den, S! Jag ger den till dig!
S: Tack!
A: (börjar gråta och skrika) Nej! Nej! Nej! Min! Min!
S: (också med snällast tänkbara tonfall) Men då får du den, lillebror!
(ger honom mackan, alla nöjda)

För övrigt hade vi faktiskt en konversation idag, A och jag. Vår första flerreplikskonversation utan ämnesbyte. Så här gick den (jag är faktiskt väldigt imponerad nämligen).
C (medan vi byter blöja) Vi åkte i bilen idag.
A: Ja, pappa körde.
C: Ja, det gjorde han faktiskt. Vad gjorde du då i bilen?
A: A satt bredvid henne.

Henne= pappa. Jaja, han kan inte allt än. Men han är på god väg.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt, A!

2008-05-10 @ 23:34:54
Postat av: Anna

Goa ungar du har! Härligt att få läsa alla underbara kommentarer dina barn har.
Kram

2008-05-11 @ 17:45:49
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Pippi

Gullungar ♥

2008-05-12 @ 21:04:34
URL: http://langstrump.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0