Happy hippy

Barnkalas där de generösa föräldrarna bjudit alla tre barnen! Och mig!

Det var huset fullt av barn och föräldrar och även om det tog en timma och en rätt rejäl portion Pippi-Långstrump-formad tårta innan S släppte mitt ben och började leka med de andra barnen , så får man säga att det var en mycket lyckad tillställning för alla. Många leksaker inne och ute, tillräckligt många lastbilar för att räcka åt alla småpojkar och småflickor som ville köra med sådana, tillräckligt mycket hårsnoddar för alla de något äldre barn som satt och "lekte fjisöj" med varandras hår, och stora mängder kaffe och föräldrafika...

Det fanns en trädgård med ett lekhus och några äppleträd. En granne spelar 60-tals-prog på hög volym och barnen börjar dansa lite sockerladdade som de är efter fiskdammen. A blir helt i gasen och sticker några löv i håret (ev inspirerad av alla frisörerna). Han går runt och kramar alla barn och kommer sedan till mig och säger
-Peace, mamma, peace. Jag svär att det var de orden jag hörde,och han var verkligen en bild av hippiesarna i mina drömmar, batikfärgad, lycklig, löv i håret och 60-tal i luften.

Så inne i hela stämningen var jag att det tog säkert fem minuter innan jag uppmärksammade det han hade i handen som han försökte visa mig. En liten polisbil, komplett med en polisdocka i framsätet och en tjuvdocka i baksätet.

Happy Hippy eller Baby Bobby.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Peace, A!

2008-10-11 @ 23:54:39
Postat av: Vivvela

Spännande! Kalas är ju alltid kalas.

2008-10-12 @ 21:38:29
URL: http://metrobloggen.se/ettbarnihimlen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0