Oedipus eller nåt

S: Mamma! Skall du jobba ikväll?
jag: Ja, ni blir ensamma med pappa ikväll.
S: Men mamma! Jag älskar ju dig.
jag: Jag älskar dig också. Men jag måste ändå jobba ikväll.
S: Men då kanske jag slutar älska dig medan du är på jobbet.
jag: Det vore ju väldigt tråkigt förstås.
S: Jaa. För jag är viktig för dig.
jag: Ja, det är du. För jag älskar dig.
S: .....hmmm...men hur skall vi göra då? Jo! Pappa kan gå till ditt jobb. Så kan du vara hemma.
jag: ??
S: Så kan vi sluta älska honom istället.


Kommentarer
Postat av: Fru Tattoo

Jag tror att jag har sagt det här till dig förut, du skriver väl ner allt finurligt som dina ungar säger i någon bok också. Bloggar finns säkert inte när de är vuxna...

Du får väldigt gärna gå in på min sida och lyssna på Crummie (min mans band)Min Saga 11 år sjunger också på en del av låten.

De behöver röster för att ta sig upp på Sörmlands topp 5.

Radio P4 alltså

2008-10-10 @ 17:07:31
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0