Recept

Vi åt risgrynsgröt ikväll, sådan där korv köpt på ICA. Snabbmat  är det. H blev väldigt förtjust och jag med. Det var gott.
Jag sade åt henne att vi kunde slå upp det i kokboken och göra det själv, utan en massa läskiga E-nummer och sådant.

H berättade att hon visste hur man gör sådan gröt. Så här kommer receptet, håll till godo.

"Först tar man popcorn och maler ner - nej, smular sönder skall man göra. Och sedan...öh....sedan tar man MASSOR med socker och rör ner. Och så måste man ha sirap också. Och honung. Och så lite te. Och så blandar man alltihopa och så är det klart. Lite kanel också. Och så socker."

Kommentarer
Postat av: Staffan

Det är viktigt med socker!

2008-10-27 @ 20:48:01
Postat av: Annukka

Sött ska det vara..! Kanske ska prova till jul.. Fast jag gillar verkligen de där risgrynsgrötskorvarna.. en del av dem. Någon sort är bara blaskig, men jag tror det är Felix som är god. Nåja.. gröt är gott..!

2008-10-28 @ 17:46:00
URL: http://annukka.wordpress.com
Postat av: Caroline

Och jag gillar inte gröt alls, men föredrar nog ändå sådan där korv framför hennes recept!

2008-10-30 @ 19:53:36
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0