Viktigt

Vad som helst kan hända när som helst. Abbes pappa har en viktig sak att säga just nu. Läs , begrunda och anmäl dig till Donationsregistret .


Jag känner väldigt starkt för det här. M och jag anmälde oss när Angsar dog. Även om det enda sättet att leva vidare med hans hjärtfel, hypertrof kardiomyopati, är att byta hela hjärtat, hade inga donerade organ kunnat rädda honom - förloppet gick helt enkelt för snabbt i hans fall.

Men det öppnade våra ögon för att vi har möjlighet att göra skillnad i livet för några andra anhöriga till någon lika älskad. Så vi anmälde oss.

Abbes föräldrar har anmält sina barn också. Det skall man ju göra, det borde man. Det är det logiska att göra - han skriver väldigt bra om varför. Men ett svårt beslut av emotionella och lite vidskepliga skäl tror jag. Men jag skall prata med M. Vi skall göra det. Det är det rätta. Och i det här fallet är det livsviktigt att göra det rätta.

Gör det rätta du med. Anmäl dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0