Människans bästa vän

Var i Uppsala med barnen för att klippa håret på dem. Det är inte många salonger som tycker att det är helt coolt att ta emot mina tre barn. Men vi har en, som är bra och snäll och har ytterst lugna frisörer. Dit gick vi.

Den ligger på Sysslomansgatan. Vi parkerade i parken bakom Myrorna. Det är inte så långt, ett par hundra meter. Men det blir långt om en familjemedlem bestämmer sig för att han är en hund och vill krypa hela vägen och säga vov vov och lukta på saker.

Nu var det den minsta och mest lättlyfta av dem som gjorde detta. Men lättlyft och lättburen är inte alltid samma sak.
-A inte i famnen! A HUND! A krypa! Nej, nej, mamma! Släppa mig! A HUND!

Men klippt blev han. Och han lyckades charma sig till att få två färger sprayade i håret efter klippningen, blå och grön.

Funky punky dog.

Kommentarer
Postat av: Fru Tattoo

Ha ha jag kan se det som en film framför mig, det är en riktigt film eller bok scen. och kom i håg att berätta det för honom när han blir stor. :)

2008-09-23 @ 09:26:57
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6
Postat av: JoVi

hihi Han skulle lätt platsa på min förskola. Där köper vi inte längre in "normala" leksaker utan hundbäddar och vattenskålar och sånt istället ;))



Ha en fin höstdag! :)

2008-09-23 @ 13:52:35
URL: http://joviskarameller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0