Vuxnas hemliga värld

Hämtpizza och glass, fredagsmat för den däckade familjen. Sjukt barn, sjuk man, rätt sjuk mamma...göra det lätt för sig med andra ord. Så trött var jag att jag förklarade för barnen att jag säkert skulle somna före dem.  De blev djupt chockade.
H: Men det får du inte!
S: Hur skall det gå?
jag: Men - det vore väl inte så farligt?
H: Men vem skall göra alla vuxengrejer då?
jag: ??
H: Alla vuxengrejer som ni måste göra när vi har gått och lagt oss?
S: Alla vuxengrejer måste du göra mamma.
M: Vad tror ni att vi gör efter att ni har lagt er?
H: Jo: då måste ni göra era vuxengrejer. Ni måste sitta vid datorn, och kanske diska, och ta hand om tvätten och så måste ni...eh...
S: Och så måste ni titta på tv.

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, de har stenkoll de små liven!

2008-09-26 @ 22:33:44
URL: http://www.metrobloggen.se/petra
Postat av: Staffan

Och så längtar de efter att bli vuxna?!?

2008-09-27 @ 15:30:43
Postat av: EvadittlillaBerg

Så underbart observant! Hämtpizza och glass, säger du...jag har födelsedag idag och det är exakt det jag planlagt att fira den med i kväll. :-) Så det finns fler som gör det lätt för sig...speciellt de som tvingas sitta och skriva på uppsatser om akut post-streptokock glomeruloneftritiskt syndrom på sin stora dag. Hmpff, säger jag. Återigen.

2008-09-30 @ 11:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0