Det man inte har i huvudet får man ha --- på utsidan av huvudet

S, som har någon slags kort pagefrisyr, måste klippa håret. Det är alldeles för sprucket i topparna. Någon morgon när han stått och gråtit vid kamningen har jag sagt att om han klippte håret kort skulle vi aldrig ens behöva kamma det .Det skulle jag ju aldrig ha sagt, nu vill han visst göra det! Jag som tycker att han är så söt i sina änglalockar....och nu har bästisen O klippt sig kort, så nu är det idealet här hemma. Jag har försökt att kämpa en estetikens kamp och - tja, lyckats till hälften verkar det som.

Imorse var han nämligen nöjd, hade kommit på en kompromiss som i hans öron lät helt lysande:
- Jag vet hur vi gör mamma. Vi gör så att håret blir kort, här, närmast huvudet. Och sedan, det håret som är HÄR, längst bort, (håller upp en lång test) det låter vi vara långt! Smart va?

Hmmm....

Kommentarer
Postat av: David

Oh, detta trollade fram minnen från min barndom - jag minns när min mamma tyckte att jag skulle bevara mina fina ängla-lockar, och jag ville ha det kort.



I det här läget, kära syster, är jag nog mer på S sida än din...

2009-04-18 @ 08:58:34
URL: http://www.spanskawilma.se/david
Postat av: erna

Änglalockar är jättefina, men de gör ont - det vet jag

2009-04-19 @ 21:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0