En klok ung dam

H har varit hos tandläkaren idag. Det har börjat växa fram sexårständer i hennes mun. Men alla hennes tänder ser fina ut nu, tack och lov. När tandläkaren frågade om hon åt godis och drack läsk, hävdade hon att hon drack läsk på fredagar, varje fredag (!) och åt godis varje lördag (vilket är sant) och att hon - hör och häpna! - drack o´boy och apelsinjuice till frukost varje dag.

Detta är en mycket större sockerkonsumtion än vad vi faktiskt ägnar oss åt i vår familj så jag blev lite chockad när jag hörde. Frågade dottern:
-Men varför sade du att du äter och dricker så mycket socker?
-Men mamma, hörde du inte vad tandläkaren sade?
-??
-Hon sade ju att jag hade fina tänder.
-...jaaa...
-Och sedan frågade hon om läsken och det.
-....jaa....
-Och när jag svarat klart, hörde du inte vad hon sade?
-....öh....
-Hon sade ju att jag kunde fortsätta så.
-Men du dricker ju inte....
-Nä! Men nu får jag det. För TANDLÄKAREN!

Kommentarer
Postat av: Pippi

Hihihi. Hon är smart, din dotter. Otäckt smart! :)

2009-04-15 @ 14:24:21
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Staffan

Lurigt, H! Dåså, då är det bara att "fortsätta". Men vad kommer hon ha hittat på till nästa tandläkarbesök...

2009-04-15 @ 18:57:10
Postat av: Emma

lol

din lillebror hävdar att det där är klockren C-logik

=D

2009-04-15 @ 22:35:02
URL: http://www.wibom.net/emma
Postat av: Malin

Haha, vilken liten pärla du har! :-) Hon visste vad hon gjorde fniss

2009-04-17 @ 06:41:35
URL: http://malinskruttan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha ha! Vilken smartis. Eller så kanske hon bara missuppfattade tandläkarens fråga som: Hur stort sockerintag önskar du ha? Istället för: Hur stort sockerintag har du? :-)

2009-04-17 @ 21:37:05
Postat av: "Theresa"

Haha, vilken smartis! Eller så kanske hon bara missförstod frågan som: Hur stort sockerintag önskar du ha? Istället för: Hur stort sockerintag har du? :-)

2009-04-17 @ 21:42:39
URL: http://borjaom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0