Valborgsmorgon

Dagen började som vanligt klockan 04.35. S kommer in till mig.

-Mamma! MAMMA! Det är FARSOT!

Efter att ha simmat omkring i sömndimma några minuter inser jag att han menar Valborg.

-FARSOT! Vårens sista dag!

-Nja, man firar kanske att det är vår nu, snarare.

-Hurra, vi skall elda upp en massa saker! På dagis skall vi sjunga sånger om våren.

-Mmmm. (Vill bara återvända till sömndimman)

-Det är en toppendag, mamma. Här får du en vårsång:

Blåsnoppen ute i backarna står
bajsar och säger att nu är det vår...

Roligt va? Den har jag lärt mig på dagis.




Glad vår, alla bloggläsare.

Kommentarer
Postat av: David

dito! :)



::din lillebror

2009-04-30 @ 11:28:36
URL: http://www.spanskawilma.se/david/blogg
Postat av: Anna

Du har så underbara barn med så mycket tankar och funderingar. Var kommer allt ifrån?!?:)

Skönt att det löste sig så bra med örhänget också. Snacka om att jag många gånger ångrat att vår dotter fick ta hål i sina öron.

Hoppas ni haft en bra valborg!

Kram

2009-04-30 @ 23:25:36
URL: http://grodmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0