En deckare med en twist i handlingen

A: Mamma, nu jag gosa dig din säng (hoppar upp i sängen, drar upp täcket till hakan) Såja. Nu jag sjunga dig "Fina mamma" (sjunger:) Fina mamma, fiiiina mamma, fina maaaamma...du sjunga nu: "Fina A" (jag sjunger)...såja. Jag äsklar dig mamma. Jag läsa dig saga. (tar min ytterst hårdkokta deckare "Panic" från sängen och öppnar den på måfå) Det en gång en apa var som var fin och stor. Skulle gå till skolan apan. Gick till skolan apan. Trillade i diket, Apan. Ojoj, ont apan gjorde sig. Fröken kom, säger "Ojojoj" blåser apans mage. Nu apan bättre. Men ajajajajaj, Apan nu ont i foten. Fröken blåsa foten också. Fröken och apan går till skolan, sjunger sången "Sankta Lucia". Snappsnutt, saga slut.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken gullig saga!:) De är underbara dina barn, så mysiga!

Kram

2009-01-04 @ 15:34:28
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Staffan

Bra saga, A! Jag gillar de som har lyckligt slut.

2009-01-04 @ 17:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0