Mors dag och hänryckningens tid

Mors dag har sin charm, trots allt. Det blir blandade känslor. Det är en tung dag för oss mammor som har barn som inte är hos oss, men en härlig dag med de barn man har. .

Jag väcktes av H och A imorse (klockan sex) som ljudligt förkunnade: "Mamma, det är alla mammors dag idag men vi skall inte väcka dig än säger pappa, så vi går och gör frukost till dig först."
Tre minuter senare var de tillbaka med en hård macka med smör och potatisklyftor (rest från gårdagens middag) på och ett stort glas mjölk. Nu är det ungefär trettio år sedan jag drack mjölk ur ett glas, sådär bara, men vad gör man inte för sina barn? Som tur var ville A hjälpa mig att dricka.
Sedan åt vi frukost och sedan var det bara för mig att åka och jobba. När jag kom hem så var hela sängen full av kort som barnen hade ritat. Med blommor, med en femtioskylt med en cykel bredvid (det har varit cykelvecka på dagis och de har jobbat mycket med trafikskyltar), och bilder på barnen och mig. Ganska många apor också, eftersom H älskar apor.

Inför en sådan uppvaktning kan man bara kapitulera och känna att man vill fira för allt vad man är värd, dessa underbara barn som vill göra en så glad. Och som gör det. Mitt i korthögen fanns ett speciellt kort, ett som jag skall spara extra noga, ett från H med den här texten:


MAMAMA DU E VLDENS BESTA MAMA Å JA ELSKAR DJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0