En stor dag

Imorse randades den stora dagen, då H och jag äntligen skulle få gå och göra besök hos hennes nya skola, som hon skall börja i i höst. Det var jättefint upplagt av skolan, barnen fick var sin "arbetsbok" och en uppgift att göra direkt - dra streck mellan siffrorna 0-1-2-3-4-5 så att det blev en kanin och sedan färglägga den. De fick leka ute och äta lunch i skolmatsalen. Sedan var det "parbrännboll" med alla barn och föräldrar och det hela var mycket uppskattat. Vi föräldrar fick också lite information om hur det funkar med fritis och bussar och allt sådant där. Spännande för oss alla.

Men dagen var inte slut där, inte dagens storhet heller. För när vi kom hem förklarade H att hon nu var så stor så hon inte behöver stödhjul på sin cykel längre. Det var bara att montera av dem, berättade hon. Så jag gjorde det och det stämde: hon cyklar hur bra som helst utan dem!

En stor dag för en stor tjej.

Kommentarer
Postat av: David

Det är en stor dag, jag minns, som jag sa i telefon igår, när jag lärde mig cykla utan stödhjul. Ner för den "mycket branta" (nåja...) väg vi bodde på...



Tänk att H har kommit till en ålder där hon gör saker som jag minns när jag gjorde, när jag var ungefär i hennes ålder. Det tyckte jag var spännande!



::din lille-bror D, och tilllika "mormor D."

2009-05-13 @ 10:50:00
URL: http://www.spanskawilma.se/david/blogg
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en härlig onsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-05-13 @ 10:52:09
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Alina

Himla fin blogg!

2009-05-13 @ 10:54:21
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: M - hockeyfru

Vadå som saknar ett av våra barn?

2009-05-13 @ 10:55:17
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Erna

En sådan stor och duktig tjej!

2009-05-13 @ 20:13:49
Postat av: Staffan

Tänk att hon är så stor! Förskoleklass, det är stort!

2009-05-13 @ 22:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0