Det bidde en....

sådan här...



När jag väl ställt frågan kom jag på svaret. En ganska tråkig present, men tandrelaterad och med ett glitterrosa (men tydligt skrivet) brev från tandfen som talade om att "Tack! Vi tandfeer får egentligen inte ge bort presenter, men denna gång får du en sådan här, så kan du tänka på mig när du borstar tänderna. Jag kommer tillbaka nästa gång du tappar en tand"....

Hon blev precis lagom glad. Inte så glad att hon kommer att skriva hundra brev till till tandfen (I hope) men såpass glad att hon villigt borstade tänderna denna morgon. Detta bevisar att även små gåvor från icke-existerande varelser kan fylla en funktion.

När jag nu läser alla råd här och på fb ser jag att det är flera som kommit på denna geniala idé. Detta kan jag bara se som ett tecken på att jag har ytterst intelligenta bloggläsare. Jag visste ju redan att ni hade god smak, men nu kan jag med stolthet konstatera att ni också är smarta som attan.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Birte Johansson

"små gåvor från icke-existerande varelser"...Sicken fantastisk formulering. Och det verkar vara just dessa varelser som ger mammapedagogiken en skjuts då och då. Härligt!

2009-10-09 @ 11:53:34
Postat av: EvadittlillaBerg

Ja, vi ÄR utrustade med både god smak och intelligens, givetvis, men jag vill påstå att vi blir ännu klokare av att läsa god litteratur, som ju din blogg är ett mycket värdigt exempel på! :-).

2009-10-09 @ 12:09:23
Postat av: Hanna

Hej.

Jag heter Hanna och arbetar på Ena-Håbo Tidningen.

Vi håller på att leta lokala bloggar och fann din. Du skriver ofta och bra om ditt liv som förälder i Uppland. Vi är intresserade av ett samarbete hemsida/blogg. Det innebär bl.a. att vi skulle länka till din blogg från tidningens hemsida. Hittade tyvärr ingen mailadress till dig så jag skriver här.

Hör av dig om du är intresserad eller för mer info!

Mvh

/Hanna G.

2009-10-09 @ 14:52:38
URL: http://www.enahabotidningen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0