Västkustveckan

Barnen och jag har varit på västkusten hos mormor och morfar. Jag bad barnen sammanfatta veckan själva:

A: Jag åkte moppe och så var det jättemycket så...och alla blåbären åkte ut och då gjorde H ILLA sig och jag hade en så stor så stor - tänk om det kom en björn? Men inga hajar heller där båten åkte och vet du mamma, jag SOVDE i båten och så modig jag var. På Liseberg åkte jag bilar, flygplan och båt och karusell. Men jag tycker att man inte skall åka froom lide utan man skall åka farfars bilar.



S: Och jag också var jättemodig, för vet du mamma, det kommer inga björnar, för det finns inga björnar i hela världen (rättar sig efter påtryckning från storasyster) i hela Sverige menar jag, nej, i hela universum. Och jag har också sår på mina ben men jag var faktiskt supermodig och åkte froom lide men jag blev inte lika blöt som H. Och så har jag fixat krabbor, jättemånga, först två och sedan --- två. Och så kan jag hjälpa mormor när hon tappar sina käppar. Och så kan jag....jag har...badat och simmat alldeles själv med mina simpuffar. Och varit på Marstrands fästning där det fanns TJUVAR. Riktiga tjuvar, som stjäl saker. Och vi gick i en hemlig gång och vi såg tjuvar. Men inte riktiga tjuvar utan dockor som var tjuvar. Men det var faktiskt väldigt modigt av mig. Och sedan så har jag...fixat krabbor. Och --- jag ÄLSKAR faktiskt gammelfarmor.



H: Och jag då, vet du vad jag har gjort? VARJE morgon medan ni sovde så gick jag och morfar ner till morfars stora hav och simmade och jag gjorde kanonkulan och VÄNDE i vattnet (visar) och sedan så har jag också sovat på båten och också i huset varje kväll och jag kan också sjunga Gamla Nordsjön som svajar och brusar, under vindarnas växlande gång...och så är jag väldigt tålamodig när jag fiskar krabbor och (skrattar) och krabborna dansade tango i hinken mamma, och så har jag också plockat blåbär och varit uppe på berget och jag har också åkat saker på Liseberg som froom lide och vet du mamma, jag kan sjunga så här också: Mama Mia, here I go again, my, my... jo och så har jag varit på fästingen i Marstrand och jag har också själv tagit bort en fästing som bet mig HÄR (visar) och hälsat på gammelfarmor och jag har också ...jo mormor har läst Nalle Puh för oss. Och min lösa tand har blivit lösare. Och jag har också gjort en annan sak för jag har plockat blommor åt folk, och så hälsat på Birte --- jo, och när jag blir stor skall jag faktiskt bo under havet eller på ett tåg kanske. Och jag har också hjälpt till med allt möjligt, som att hissa flaggan och hämta saker åt mormor. Och så har jag INTE saknat pappa. Eller jo, jag har saknat han jättemycket. Fast mest har jag bara haft roligt.


Kommentarer
Postat av: Malena

Klockrent! Men du då C, har inte du varit modig?

2009-07-19 @ 14:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0