Bröllopsdag

Den sjunde bröllopsdagen har den upphetsande titeln "Yllebröllop".

Här kommer vårat yllebröllop, behändigt avkortat för en modern publik.

Dagens bukett
Rosor från M, röda, långstjälkade
Div från trädgården insamlat av barnen, vita, röda, gula, ytterst kortstjälkade

Dagens middag
vår favoritgryta, känd under familjenamnet "Kaloribomben"

Dagens dryck

Apelsinsaft. Inte riktigt lika romantiskt som på själva bröllopet, men väldigt praktiskt - skulle det visa sig...


Dagens mest romantiska gest
M skötte tvätten medan jag var ute på mitt biläventyr

Dagens replik
M: när jag var ute och läste av elmätaren såg jag att barnen lämnat en av dina bildörrar öppen, så det lös i bilen. Eftersom du har dåligt bilbatteri kanske du skulle provstarta bilen nu, när jag är hemma, för att inte börja med motorstopp imorgon? Om du får igång den kanske du skall ut och köra lite också och ladda batteriet. Gör det nu, innan jag går och lägger mig (M måste gå upp 04.30 vissa dagar och går då och lägger sig tidigt kvällen innan) så kan jag hjälpa dig om det behövs.


Dagens dumhet
Jag är ute och kör och laddar batteriet och tänker "jag tar väl en liten runda till" och glömmer vad bensinmätaren står på

Dagens promenad
2 km - Från soppatorskade bilen hem till en tom bensindunk - vi har bara tomma bensindunkar hemma =P
200 m - Till Ms bil för att köra och tanka i bensindunken, hälla i min bil, köra hem hans bil -
2 km - Till min bil igen för att faktiskt få igång den och köra hem

Dagens äktenskapliga säng
innehöll två vuxna, tre barn, en rejäl collieandedräkt


Kommentarer
Postat av: Nazli

kul med bröllop¨! =)

2009-06-17 @ 00:16:40
URL: http://naazlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0