Everybody lies

Jag hörde följande intressanta konversation idag.

H: Det heter MISSOMMAR. Som i "min sommar". Alltså att sommaren är min, som man sjunger vet du: "Och nu så vill jag sjunga att sommaren är min...."
S: Nej, för fröken Helena har sagt att det heter MITT SOMMAR. Alltså mitt i sommaren. (triumferande) Det vet ALLA stora människor att det heter.
H: Jaha! Men - det är ju inte mitt i sommaren. Vårt sommarlov har ju inte ens börjat än.
S: Nä, men det vet du väl hur det är med vuxna.
H: (suckar) De ljuger så mycket.
S: Jaa! (paus) Om det vore barn som bestämde så skulle det heta..... startsommar. Då skulle alla fatta.
H: Jaa.  (lång paus)
S: Jag undrar varför de ljuger så mycket.
H: De är väl vana vid det.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, nej vad gulligt! ^^



Jag ställde förresten upp en fototävling på Veckorevyns sommarturné där man kan vinna en dator. Det skulle vara kul om du röstade på mig! (klicka på snäckan, tar bara en sekund)

Om det finns någon liten tjänst jag kan göra dig i gengäld, så är det bara att säga till!



http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338

2009-06-22 @ 09:23:09
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Staffan

Å nej! Är de så de ser på oss vuxna?

"Startsommar" är ett mycket bra namn. Det ger liksom mer hopp än "midsommar".

2009-06-22 @ 16:39:06
Postat av: Staffan

Kanske inte borde låta de se så mycket på dr House...

2009-06-22 @ 16:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0