Tio saker


Först och främst - saker och ting ser ljusare ut för lilla Lova som jag skrev om nedan. Bara att hålla tummarna att allt fortsätter i den riktningen....

Sedan: på en mailinglista där jag är med blev jag inbjuden att skriva tio saker om H och tio om S. Tänkte lägga ut dem här också, i storleksordning med systern först - H:

1. är kär i sin kusin D. Visar denna kärlek genom att han får göra

henne små tjänster "D kan hämta min apa" t ex.

2. går ingenstans utan sin apa. Frågade vad apan hette, "Stora Apan" är det

fantasifulla namnet =)

3. är ganska konflikträdd. Börjar gråta när de är arga på tv eller film.

4. är som ett levande exempel på allt Mary Sheedy Kurcinka skriver om....

5. verkar kruppa lite mindre nuförtiden (fast sådant där skall man väl

aldrig skriva mer)

6. är supertjejig för tillfället. Det skall vara klänningar, broscher,

halsband, rosa och så vidare. Tack och lov verkar detta endast gälla det

yttre, hennes personlighet är dominant som alltid.

7. slår ibland S för att få time-out tror jag. Hon kan säga "jag är

trött, jag vill slå S" och så går hon och gör det, och sätter sig sedan

omedelbart i time-out-fåtöljen.

8. kan inte bevara hemligheter för fem öre, hennes far fyller 40 idag "pappa, mamma och jag har köpit present, det är hemligt, det är en mössa"....

9. gör ibland egna ord fast hon kan "rätt" ord, t ex blir "pensel" förvandlad till "målen" och "kavel" till "baken" - alltså föremålen uppkallas efter det man gör med dem =)

10. har börjat göra egna böcker där hon tecknar "gubbar" och klistrar in bokmärken.

och så S:
1. kan stå utan att hålla sig i, hur länge som helst.

2. går inte ett steg utan stöd, om han har några centimeter för långt till

nästa möbel så kastar han sig framåt med överkroppen så han når nästa

möbel - eller plumsar i backen

3. älskar vår katt. ÄLSKAR verkligen alla djur, och det verkar vara besvarad

kärlek. han har nog ärvt sin far och farfars mystiska djurkärlek, dvs alla

djur trivs med dem

4. är så prudentlig och försiktig att man ibland måste skratta åt honom.
5. tycker att Teletubbies är kulturens högborg

6. äter vad som helst utom isbergssallad. kan äta en liter yoghurt på två

frukostar

7. härmar sin syster så mycket som möjligt.

8. kan nästan sätta på sina sockar själv

9. älskar folk men det tar några minuter av invänjning innan folk får prata

med honom eller hålla honom (i motsats till storasyrran)

10. skall börja dagis om sex veckor !!! och bli storebror om 25 veckor !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0