Någonting är det....

..som gör att spyorna duggar tätt här hemma. Allt från vinterkräksjukans hemskheter till löjliga önskebilder om att det nog bara var en ren tillfällighet grasserar i min hjärna medan jag bär lakan och annat fram och tillbaka...

Sedan följs ju alltid detta av de väldigt spännande tankarna - när skall det spys härnäst? Vem skall spy? På vad? och hur mycket rengöring kommer att krävas?

Nästan som en liveversion av Cluedo, fast utan mord och med kräks...

Det värsta är att jag först inte ens trodde dottern när hon väckte mig i natt och sade att hon hade kräkts. "DET kan ju ändå inte vara möjligt," tänkte jag - varför tänker man så? Så det tog lång tid innan hon lyckades överbevisa mig om motsatsen....stackaren!

Nu ligger hon och sover på soffan (närmare duschen) och jag har iallafall fått eld i kaminen. Alltid något som måste fixas hur alla än mår. Så får vi se hur dagen blir...

Kommentarer
Postat av: Gerd

Din blogg famkallar flashbacks... Minns ju "småbarnstiden" som en väldigt lycklig tid i livet. Har nog förträngt alla magsjukor och kruppanfall!

När vi fick vår sladdis (10 år mellan 2an och 3an) kändes det inte lika jobbigt. Kanske var man van eller härdad... Har bara lite drygt 1 år mellan 1an och 2an så det är lite lyx att bara ha en liten nu. Liten och liten, han är 6 år nu och storbarnen 16 och 17. Småbarns förälder och tonårsförälder. Snabba kast i uppfostring...Kan ju inte bara ta en stor 16 åring under armen och bära honom till sängen när han inte vill lägga sig....

Beklagar förlusten av Ansgar. Har på nära håll sett vad förlusten av ett barn kan innebära. Min syster miste sin dotter 1½ år gammal. Men jag kan inte sätta mej in i vad det innebär känslomässigt. Har bara sett min systers familj förtvivlan i sorgen.

Hit kommer jag fler gånger och läser!

Ha de' bra! Gerd i Foppaland

2006-01-15 @ 11:14:57
URL: http://jejjis.webblogg.se
Postat av: Nählinders

Usch vad jobbigt! Det där med kräks är inte alls kul.
Cluedo, kanske är kul, men inte spyor. Hoppas det har blivit bättre sedan 06:31 imorse.
Kramar till er alla från oss alla!

2006-01-15 @ 15:08:57
URL: http://nahlinder.se
Postat av: Birte Mandis Loppis v42

Usch ja, spyor...har ställt ut skålar lite här o var sedan fredagens spyattack...och lagt tygblöjor på olika ställen så man har nåt att torka med.
Men så lyckas hon ju ändå alltid träffa NÅT som är svårtorkad *blä* och du som har två små. *tycker synd om*

Ja, du ser, jag är kvar än, snokar i andras bloggar i brist på annan sysselsättning.

Tänker på er och hoppas ni kryar på er/blir inte magsjuka allihopa.

kramar från magen på övertid

2006-01-15 @ 20:19:38
URL: http://mammisochmer.blogspot.com/
Postat av: Kathrin

Usch, spyor och magsjuka är verkligen vidrigt Lider med dig och hoppas att ni kryar på er snabbt!
*kram*

2006-01-16 @ 22:42:48
URL: http://web.telia.com/~u12007715/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0