Reproduktionspedagogik

H har börjat förstå att det bor en bebis i min mage. Detta osannolika måste emellertid diskuteras då och då. Så blev det idag.
H: Bor bebisen i din mage?
jag: Ja.
H: Har jag bott i din mage?
j: Ja, det har du.
H: Har S bott i din mage?
j: Han har också bott i min mage, ja.

Sedan imponerade hon verkligen på mig. Då kom frågan:
H: Har Ansgar bott i din mage?
j: Jaa, det stämmer. (jag blir starkt imponerad av att hon fattar det här med syskonskap såpass väl att hon till och med fattar att en död bror legat i magen på mig - då kommer nästa fråga)
H: Har Elis bott i din mage?




Elis är vår collie.

Man kanske inte skall bli så imponerad så lätt.

Kommentarer
Postat av: Lycklig i Sundbyberg

Alla utgör vi en enda stor familj liksom - barn, hundar, mammor, pappor, bögar, hinduer, walesare, landskapsarkitekter och kungspingviner. En sådan kristlig liten tös är väl allt man kan önska va?

2006-05-13 @ 23:43:48
Postat av: Nina med T och V

Tja, varför inte :) Fnissade förtjust åt H:s funderingar!

2006-05-14 @ 00:13:56
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Erna

Härliga H! Så ljuvligt att föreställa sig vad som går runt i ett barns huvud!

2006-05-15 @ 07:54:19
Postat av: Camilla

Hon är smart din lille tjej!
Lucar har greppat att Lova har bott i min mage, men när jag frågar honom om han också har bott där säger han bara "näää!!!" väldigt bestämt =)
Och det där med syskon förstår han inte alls, han vet att två tjejer på dagis är systrar, men när jag frågar om Lova är hans syster säger han "nää tolle kääär i Looooaaa"

2006-05-15 @ 08:07:14
Postat av: Birte

Ja, det var då snyggt frågat. Hon skiljer då inte mellan hund och barn, alla är vi lika, bra inställning till livet. Hoppas hon inte blir besviken ifall det inte kommer fler hundar ur din mage...

2006-05-15 @ 22:26:47
Postat av: Babs

Okej, är det bara jag som inte har fattat något?

2007-03-16 @ 13:15:53
URL: http://frubabsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0