Post påsk, ergo propter påsk

Barnen och jag är hemma igen efter lilla påsksemestern. Det finns nog hur mycket som helst att skriva om den, men jag gör en kortform. Barnens topplista:
Kusin Adam - äggjakten - Elin och Alicia och Isak - GODIS GODIS GODIS

För övrigt tänkte jag sammanfatta det hela med två små konversationer från igår. Den ena från när bilen satte iväg från västkusten med destination fadern och hemmet.
H: Vad händer egentligen när man är död? Då kan man ju faktiskt inte vara en människa längre.
jag: Nä. Vad tror du händer?
H: Man kanske blir som en liten ängel?
jag: Ja, kanske det. Jag tror ju att Ansgar är som en liten ängel.
H: Vad gör han då?
jag: Jag tror ju att han kanske skyddar oss.
H: Vad är skyddar?
jag: Kanske att om det kommer någon bil som skall köra på oss så hindrar han det så att vi klarar oss.
H: Jaha! Ansgar är en POLIS! Då förstår jag. Men - när kusin F blir en polis, blir han en ängel också då?

Andra konversationen var när vi kom hem, precis nyklivna innanför dörren. H rusar först, emotionell som alltid.
H: Pappa! Pappa! Jag ÄLSKAR dig, pappa!
S: (kommer efter, något lugnare i enlighet med sin personlighet, men upprepar som vanligt papegojlikt det mesta syrran säger) Pappa! Pappa! Jag älskar älskar älskar ÄLSKAR faktiskt min bokstav.

Kommentarer
Postat av: Staffan

För kusinen Adam var det också en höjdare med kusinträffen!
Idag köpte vi ny spade till sandlådan. "Den *här* ska min kusin H få låna..."

2007-04-09 @ 20:08:06
Postat av: Amlon

Söta S och H! :)

Checka in "länktåget" på min blogg, om du orkar! :)

2007-04-09 @ 22:04:55
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: sundbybergare med fjäder i hatten

Se där! Nu vet jag precis vad jag skall fylla morgondagens predikan med. Och nästa veckas griftetal. Gärna evigt liv - men först en egen batong! Genial unge. Storartat DNA givetvis.

2007-04-11 @ 10:13:39
Postat av: nojan

Ja visst är det en tragedi. Man skall inte ta ngt förgivet.

2007-04-17 @ 23:47:07
URL: http://bebisnoja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0