Utmaning - 7 önskningar

Jag har blivit utmanad av FruBabsan  att komma med sju önskningar. Precis som min utmanare väljer jag att skippa de självklara alternativen som fred på jorden, mat åt alla, etc.  Vitsen med de här önskningarna är väl att säga något om vem jag är och att "jag är en sådan som är för fred och allmän godhet" hoppas jag är självklart för de flesta av mina läsare.

"annars ombeds ni vänligen med bestämt lägga ifrån er boken nu. Man kan inte ha hur dumma läsare som helst." (nej, det är inte jag som tycker det, det är Tage Danielsson. Men visst är det ett underbart citat)

Så här kommer sju, högst personliga önskningar. Utan inbördes ordning.

1. Att mina barn får växa upp till vettiga vuxna som inte har alltför mycket ångest när de ser tillbaka på sin uppväxt. Att de då vill behålla kontakten med sin old batty mother och (som H uttryckte det idag) "totalt genomtokiga pappa".
Att denna genomtokiga pappa är genomtokig nog att hålla sig fast vid den battiga gamla modern också.

2. Att julen innehåller några andhål av fred och frid också. Det blir så mycket annat.

3. Att jag får tid och ork att hålla kontakten med alla viktiga vänner "på riktigt" och inte bara sådär med sms där det står "o, vi borde verkligen träffas, närdå?" där det ärliga svaret är 2015.

4. Att vi som familj kan bita ihop och härda igenom den sista terminen av Ms pluggande, så att vi snart kan bli en vanlig medelsvenssonfamilj med två inkomster, vilket vi inte varit sedan 2002.

5. Att vi hittar en bil och blir av med en annan.

6. Att himlen finns och Ansgar vakar över oss.

7. Att en människovänlig rörmokare dyker upp här imorgon bitti fylld till bredden av kärlek till mänskligheten och budskap om julens sanna innebörd, fixar alla våra vattenproblem på en kvart, far iväg på sin släde, dragen av nio renar och vrålar, när släden lyfter och cirklar runt månen "jag skickar fakturan till någon annan".

Så skulle man visst skicka det hele vidare. Så då gör jag det också, till folk som borde uppdatera sina bloggar lite oftare... t ex:
All about the package  
Lusekoftan  
CP-pappan    
och så till några som definitivt uppdaterar på ett föredömligt sätt men som jag tror ställer upp på en utmaning:
Bokidioten  
Amlon  
Jovis karameller       
Tina  

Be careful out there.   


 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

nu, Charlotte, har jag tänkt klart! Det har roat mig hela dagen, faktiskt. Inte ofta man får hela sju önskningar... och i mitt fall "slösar bort" dem bara på böcker!

2007-12-19 @ 18:52:24
URL: http://www.bokidioten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0