Sista dagen....

på min föräldraledighet går mot sitt slut. Dags att ta bort det gröna nagellacket (som jag har haft den här sista veckan för att verkligen poängtera att jag inte har börjat jobba ännu!) och bli en välklädd proper och välartikulerad medlem av Det Professionella Sverige.

Åh, A! Tänk vad snabbt alla de här månaderna har runnit iväg. Är glad över att jag har hunnit så lite av alla de husrelaterade projekt jag lite luftigt (trots att det är tredje föräldraledigheten!) tänkte att jag nog kunde ha gjort under den här tiden. Är lite lessen för alla de måsten som ändå fick ta tid från vår gemensamma tid.

Ms tid tar vid. Han har redan börjat genom att sköta extra mycket tvätt idag.

Och jag har tillbringat min sista föräldraledighetskväll med att ligga bredvid barn som var alldeles för pigga för att somna och lyssna på sagor om när jag var liten. Nu är det dags att bege sig till sängen. Imorgon börjar verkligheten.


*****

Fast den gör inte det. Ledig måndag och tisdag. Och på onsdag är det ju 6/6. Men på torsdag....

Kommentarer
Postat av: JoVi

Hoppas allt går bra på torsdag! Och att du kan njuta ordentligt av dina sista dagar "i frihet" :)
Ha en bra kväll!

2007-06-04 @ 21:38:58
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: EvadittlillaBerg

Usch, föräldraledigheter går alltid för fort! Njut de här dagarna och bara mys...;-)

2007-06-05 @ 21:28:03
URL: http://lusekofta.blogg.se
Postat av: Amlon

Åh, hoppas det går bra på torsdag! Kommer ihåg min rå-ångest när jag skulle börja jobba, men det gick ju helt ok. :)
Ha det så bra!

2007-06-06 @ 10:36:46
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0