Fyraårskontroll

ägde rum idag. H, den ärliga själen, var väldigt noggrann med att upplysa bvc-damen om att hon ännu inte fyllt fyra och alltså inte förtjänat denna ära. Allt gick ganska lugnt och fint till, när hon ombads rita en teckning ritade hon "mamma med rött hår och lila halsduk" och jag måste säga att jag tycker att hon ritat mig rätt vacker, så ---image2,

denna teckning utses härmed till Bloggens Första Bild.

Hon räknade, talade om vilka färger det var på kritor, svarade på frågor om napp och potta, berättade om bilder, ritade mig, och så var det dags för syn och hörsel. Hörseln gick jättebra och hon tyckte det var en rolig lek, men synen var något av en chock. Om det stämmer som var idag ser hon jättedåligt och behöver snarast glasögon. Vi får väl se, vi skall göra om undersökningen på måndag. Men jag tror på något sätt att resultatet stämmer och inte beror på att hon inte kände för det, hon ansträngde sig verkligen för att klara av det. Vi har ju glasögon alla föräldrar och far- och morföräldrar, så...men så här tidigt har ingen fått det förut, vad jag vet.

Nåja, vi får väl se hur det går. Min favorit från årets undersökning var iallafall när bvc-sköterskan vänligt frågade H om hon fick behålla teckningen och Hs irriterade svar "om du tittar på den med en sjörövargrej över ena ögat" - för det var H tvungen att ha på ögonundersökningen och hon gillade det inte...


Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt! Vi gjorde om fyraårshörselkontrolldelen några gånger.
Det är svårt med fyraåringar - de gör inte alltid precis som man vill...

2007-11-14 @ 00:10:37
Postat av: Johanna

vilken fin teckning!

2007-11-14 @ 15:37:10
Postat av: JoVi

Vilken jättefin teckning! Och tuff kommentar om sjörövarögat :))

2007-11-15 @ 15:46:08
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Kathrin

wow, vilken tjusig teckning!
Håller tummarna för att resultatet på syntestet blir bättre på måndag!
Vi ska på 4-årskontroll 5/12 och det ska bli spännande ;)
KRAM

2007-11-15 @ 20:05:09
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0