The Rules, extended version

Vi har en son i kiss-och-bajs-åldern. Det finns ingenting att tveka om. Hans favorithobby är att berätta historier om bajskorvar. Det är gulligt på ett lite lättroat sätt men av hänsyn till släkt och vänner (och för att kunna genomföra en middagskonversation då och då) så har vi bestämt att man inte får kalla varandra för bajskorv och liknande omdömen.

Därför var det kanske inte så överraskande att, när jag skulle fara och jobba igår kväll, följande scen utspelade sig.

M: OK, barn, nu åker mamma och jobbar. Nu vet ni vad som gäller för regler.
Alla barnen: Jaa.
M: Vad är det då?
S: Man får inte säga bajskorv. (stund av eftertanke) Eller fulkorv.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!
Jag heter Sara och har bloggen "handbok för änkor" (http://blogs.su.se/salo7153)efter att jag förlorade min älskade pojkvän för 2,5 år sedan. Jag har nu börjat bygga upp en hemsida som jag vill ska fungera som stöd och hjälp för alla sörjande. Därmed undrar jag om det vore ok att jag länkade till er blogg därifrån? Hemsidans preliminära adress är www.sorg.dinstudio.se
Om ni (eller ni andra som läser) har tips, råd eller kommentarer kring detta, snälla, tveka inte att kontakta mig. Det enda jag vill är att göra världen lite mindre ensam för alla oss som sörjer och jag är säker på att er blogg hjälper andra som varit med om samma sak.

Många kramar från Sara

2008-03-05 @ 09:57:44
URL: http://blogs.su.se/salo7153
Postat av: Erna

Alldeles oemotståndligt!

2008-03-05 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0