Så stolt

Avslutning på H:s simskola "Lek och plask" idag. Alla barnen fick ta den blå Baddaren, vilket kräver dessa färdigheter . Föräldrarna fick också vara med i vattnet denna sista gång, så vi "kokade kaffe" och allt möjligt med barnen.

H var ju så duktig. Helt orädd för att vara under vattnet och kunde naturligtvis allt som "badfröknarna" ville att hon skulle göra.

Men
döm
om
min
förvåning
när hon
plötsligt
simmade!

-Men! Du kan ju simma!
-Ja, fast bara under vattnet, svarade min dotter med okaraktäristisk ödmjukhet.

Hon simmar hur bra som helst, och hur långt som helst, bara kravet inte är att hon skall simma med huvudet ovanför vattenytan. Får hon bara sticka ner huvudet under vattenytan simmar hon toppenbra. Vilken tjej!

Och för er som undrar om hon verkligen gillar att simma, vill jag förevisa detta bevis. När lektionen tog slut för dagen sade fröken Josefin:
-Och nu eftersom ni har varit så duktiga vill vi bjuda alla barn på en glass! Så kom upp ur vattnet nu!
H skrek: "NEJ!"

Har aldrig hänt förut när glass har hägrat.

Kommentarer
Postat av: Fru Tattoo

Ha ha ha kul att hon skrek NEEEJ till glass. :)

Alla mina ungar är bättre simmare under vattnet än över. Med cyklop blir det extra kul.

De kan simma nu ala tre, även hon som är 5 år. Vi har familjekort på badhuset och jag har åkt dit med dem ofta. Länge var det en gång i veckan, nu var det nog någon månad sen tyvärr....

Grabben som är placerad här är så intensiv när vi är på badhus, så det tar mer energi än vad det brukade....

Han är 10 år och har förmodligen någon form av diagnos. Men han är snäll i alla fall.Tur är det för annars hade han blivit för jobbig.

2008-10-16 @ 13:07:20
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0