Coola barn

Det är härligt tycker jag när man kan ha en egen definition av vad som är coolt, helt oberoende av modediktat och andra människors åsikter.

Pga min allergiska reaktion mot hästen Douglas förra ridlektionen så tog M med S till ridningen idag. H följde med, för nöjes skull. Det hade gått jättebra, de hade ridit i skogen och hoppat över hinder. S var mycket belåten med sig själv och sin häst.

Sedan hade de åkt till Enköping och handlat kläder. H har begärt att få ett par jeans eftersom "alla andra" har det. Vi föräldrar jublar varje gång hon vill ha något som inte är rosa, så M var nog inte så svårövertalad. S förälskade sig i en Blixten McQueen-tröja och de anlände upprymt hem, fulla av konsumtionsglädje.

Sedan var det mannekängvisning. H i sina nya jeans (mycket vida nertill och ganska tajta upptill men med nedhasad rumpa, sådär som tonårskillar har nuförtiden) och S i följande klädsel, som han försäkrade mig var "totalt cool bara":

Vit t-shirt med Blixten McQueen-tryck
Rosa tajts med spets längst ner
1 par gula gummistövlar med röda blommor på
1 av mina scarfs - svart med gröna prickar (inte någon av mina vackraste scarfs enligt mitt sätt att se på saken, men högt älskad av S)
1 Pippi-Långstrump-toppluva
1 par balettskor som H hade på jumpan förra terminen

Härligt. Och förstås - stencoolt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Han är bara så cool, lille S! Jag förundras ofta över dina barns härliga kommentarer och kloka tankar. Och S är verkligen cool i sitt sätt att tänka när det gäller killar och tjejer!

Kram

2008-09-20 @ 21:50:18
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag spår att S kommer att bli en banbrytande modedesigner =)

2008-09-21 @ 20:18:35
URL: http://www.wibom.net/emma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0