Konstnärligt

Idag har vi haft en konstnärlig dag här hemma. H och S har ritat och klippt och klistrat som hade de betalt för det.

H har till och med börjat på en bok. Det enda jag fick hjälpa till med var en stavningsdetalj: antalet "L" i ordet "LILLA". För övrigt hennes eget verk. Med benäget tillstånd från författaren publicerar jag förstasidan här.


Observera särskilt tomtens säck som liksom flyter lite ovanför högerhanden.

S, nu på bättringsvägen (tack för det, aftonbönen),  ville också rita en tomte. Här skall ni få se vad som händer när någon som bara ritar huvudfotingar helt plötsligt kommer på "tomten måste ha en mage". Först huvud med luvor (2), hår, ögon, mun och skägg, sedan magen, därefter placeras händer och fötter på det sedvanliga huvudfotingssättet vilket ger tomten ett något naughty utseende.


Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt! Vad fint de gör! Jag gillar tomtens mage, S. En bra lösning. Jag gillar också att tomten kommer när det finns blommor, H!

2008-09-29 @ 08:44:33
Postat av: Fru Tattoo

Barns teckningar blir ofta så himla klockrena.

Det finns ju många konstnärer som strävar efter att måla navistiskt (heter det så? :) ) Men de kan aldrig ändå slå en barn teckning!

2008-09-29 @ 17:10:55
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6
Postat av: Amlon

Vilka härliga teckningar, och vad många härliga inlägg det blivit här sedan jag sist kikade in! KRAM till ER!

2008-10-04 @ 22:44:40
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0