Fem stormar före frukost

- Jag hittar inte min sparkcykel! ("Den är ute. "  "OK då. " Stormen över)

-Jag måste ha sovit i flätor i natt! Nu har jag inte det! Du är den dummaste mamman! ("Vi kanske kan fläta håret nu då?" "Men då blir det inte lockigt!" " Nej, men det blir flätat, det är också fint." Stormen bedarrar något)

-Mamma! Var är mina kalsonger som har en gubbe på sig? Jag måste ha dem! Jag har lovat O att ha dem! MAMMA! Jag MÅSTE ha dem! ("Varför har du lovat O att ha vissa speciella kalsonger?"  "Men mamma, jag har inte det. Men jag ville att du skulle hjälpa mig att leta." Skratt, kramar, letar, stormen över)

-MAMMA! Jag vill ha inbakade flätor! Alla andra mammor i hela världen kan göra inbakade flätor men du kan inte det! Varför? Du är dum! DUM! Jag skall flytta. (Stormen lättar när den åskat  och blixtrat en del)

-Jag VILL inte äta frukost. Jag vill INTE äta frukost. Jag vill inte ÄTA frukost. Mamma, jag är hungrig! (stormen blir värre av att man skrattar men det är svårt att låta bli ibland. Lite mat för en fastande mage hjälper dock stormen att gå över).

Kommentarer
Postat av: Karin

Den här utmaningen jobbade jag med i morse:



Mamma, jag vill inte att nån ska SE min tröja idag....

2009-06-04 @ 08:44:37
URL: http://kahlokahlo.bloggagratis.se
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag är också mamma och jag kan inte heller göra inbakade flätor. (Nog för att det sällan är ett problem med stora A och lilla B). Hälsa H det!

2009-06-10 @ 19:50:51
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0