Very furry fairy

H bestämde sig för ett vykort till tandfen denna gång.

"HER E ETT KORT PA SOMMAREN SOM DU FÅR AV MEJ H" stod det helt enkelt. Och så hennes livs första PS för hon kom på i efterhand att hon måste skriva om Bellman också: "PS JA JILAR FORFARADE BÄLLMANHISORIJER"

Tandfen är ju inte sämre än att hon kan förstå även den mest subtila av vinkar så efter googlande efter korta historier kom detta brev i retur - också via vykort.

"KÄRA H. TACK FÖR KORTET. HÄR ÄR EN HISTORIA:
DOKTORN SA: -BELLMAN DU MÅSTE TA MEDICIN. TVÅ SKEDAR OM DAGEN.
BELLMAN SA: -MEN JAG HAR JU BARA EN SKED HEMMA.
HA DET SÅ BRA TANDFEN"

Men nu blev natten lite oväntad, för H bestämde sig för att det bästa sättet att tillbringa den var att sova på en madrass på golvet bredvid min säng. Vi fraktade över madrass, kuddar, täcken, tre apor och en vattenflaska. Och när hon somnat fick jag gå över och lägga tandfebrevet mellan de två översta kuddarna också. Allt detta bärande innebar en smärre försovning imorse.

Vi hoppade ur sängarna och satte oss vid frukostbordet. Inte förrän efter tio minuter kom H på att springa tillbaka och titta mellan sina kuddar efter brevet. Men där var inget brev! Då hittade vi hunden Elis, som låg bredvid hennes madrass och slickade på det.

Och med all logik hos en femåring har hon kommit på att det nog är han som är tandfen.


Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag tror - precis som H - att tandfen måste ha skrivkunnighet, bellanhumor och andedräkt som en hund.

2009-10-15 @ 14:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0