Livets stora gåta...

S vid läggningen ikväll:
-Mamma, en av mina dagisfröknar säger så här: Lär dig livets stora gåta, älska, glömma och förlåta.
-Mmmm. Den är bra. Fast lite svår.
-Fast det tror inte jag är livets stora gåta.
-Nähä! Vad spännande! Varför inte det då?
-För att livets stora gåta är den här: (dramatisk paus för effektens skull)
"Varför vänder Häxan Surtant alltid på skylten på sin affär så att det står "Öppet" istället för "Stängt"? Hon hatar ju kunder! Om hon inte gjorde det så skulle hon ju slippa kunder."


Ännu en dramatisk paus.
-Fast jag vet svaret.
-Du menar att du kan svaret på livets stora gåta?
-Japp. Vill du höra?
-Ja, det är klart!
-Jo, för att annars skulle aldrig trollet Tryggve komma in och handla. Och då skulle det bli ett jättetråkigt program.

Kommentarer
Postat av: Grodmamman

Jag älskar verkligen dina barns kommentarer! De är för härliga!:)

Kram

2010-03-27 @ 21:52:04
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: EvadittlillaBerg

Såååå smart! Och Häxan Surtant...detta underbara svenska barnprogram!!

2010-04-18 @ 21:20:22
URL: http://lusekofta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0