Varför man inte skall tjuvlyssna

Barnen hade så otroligt roligt i lekrummet idag så jag kunde inte låta bli att lyssna lite utanför dörren.

Det började bra, många söta drömmar om när bebisen kommer.

"Jag drömde att bebisen kom och att den hette Nina."
"Jag drömde att bebisen kom och att den bara ville vara med mig."
"Jag drömde att bebisen kom och var en hund." (A förstås =))
"Jag drömde hela natten att bebisen kom och skrek om inte jag sjöng för den."
"Jag drömde att bebisen kom och var en berömd sångarstjärna."

Sedan fick jag höra det som tjuvlyssnare enligt gamla ordspråk alltid får höra, nämligen något ofördelaktigt om sig själv.

Det var nämligen A som sade till H:
"H, när du blir RIKTIGT RIKTIGT gammal, sådär som mamma är....då kanske du också har en JÄTTETJOCK mage med bebisar i."



Kommentarer
Postat av: Staffan

Haha! Ja, det är roligt att tjuvlyssna.

2010-03-08 @ 15:06:46
Postat av: Evadittlillaberg

:-) Mmm, man får sitt straff, jag vet....

2010-03-09 @ 10:35:51
URL: http://lusekofta.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha ha! Underbart! Tack för att du delar.

2010-03-17 @ 11:42:12
URL: http://borjaom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0