Har man sagt a....

så får man väl säga b antar jag. Den rs-sjuka unga nyfödda damen som jag berättade om nedan visade sig också ha fått ett annat slags virus som är otäckt och heter cmv-viruset som i värsta fall kan leda till hjärnskador. Någon slags hjärnskador verkar hon ha fått visar undersökningar, men det som är positivt är att hon inte visar särskilt stora tecken på påverkan utan uppför sig rätt mycket som en normal liten bebistjej. Jag fortsätter att hålla alla mina tummar och allting....

Vidare rapporter. Var på föreläsning med Lars H Gustavsson häromdagen. Han pratade mest om tonåringar, jobbar tydligen som skolläkare på högstadiet nu. Svenska tonårsflickor är INTE lyckliga och han funderade lite kring det. Krav från samhället, från skolan, från föräldrar, från tidningar och så vidare och så vidare. Läskigt att tänka sig att det är detta som ens egen lilla söta dotter skall pressas in i...

Läser mycket av M S Kurcinka nu och tycker att jag lär mig massor och lyckats lära mig att inte vara lika mycket tvååring själv som min tvååring är när hon trotsar utan klarar av att (för det mesta? ibland? då och då?) vara en kärleksfull guidande förälder istället för ett skrikande maktlöst nervknippe som jag känt mig som ibland....


Kommentarer
Postat av: David

Jag tror att du gör ett utmärkt jobb som mamma!

2006-02-21 @ 15:32:58
URL: http://www.spanskawilma.se/david
Postat av: Staffan

Vi får hoppas att det går bra för den unga nyfödda damen. De små liven är så viktiga, och man blir så orolig för man vill de allt väl.

2006-02-27 @ 21:40:50
URL: http://nahlinder.se/staffan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0