Lekmakaren

A har uppfunnit en lek.

Antal spelare: minst två
Spelarnas ålder: den yngsta deltagaren, hädanefter kallad lekledaren, skall vara sju och en halv månad. Den andra - hädanefter kallad lekdeltagaren - skall vara äldre, gärna mor till den yngsta deltagaren, men även syskon, fäder, och helt okända ute på stan kan delta.
Du behöver: en filt eller en tröja
Målet med spelet: att skratta okontrollerat

Spelet går till så här: Lekledaren tar tag i filten (eller tröjan) och drar den över huvudet. Nu är det viktigt att den andra deltagaren är med på noterna. Man skall säga "Var är A? Var är min lilla A?" och liknande saker med bekymrade uttryck i rösten. Lekledaren drar sedan plötsligt oväntat bort filten (eller tröjan) från sitt ansikte och då måste lekdeltagaren säga "Tittut! DÄR är du ju!" Sedan får man skratta. Man kan dock upprepa leken med en gång igen om man vill, den är lika rolig varje gång.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Det låter som en sanslöst rolig lek! (Och detta skriver jag helt utan ironi, förstås)
Undrar om åldern är avgörande för mängden skratt?

2007-03-08 @ 15:40:21
URL: http://nahlinder.se/staffan
Postat av: förundrad sundbybergare

Jag skulle testa leken på min chef men han var inte inné idag heller. Det kanske bara är ett rykte att han kom tillbaka efter sin semester i Marocko för flera veckor sedan? Det låter ju fantastiskt att vara förälder men inte särskilt roande att vara en sådan där tröja. Med tanke på min i övrigt så underhållande levnad skall jag idag ägna resten av dagen åt att glädja mig åt att jag inte är en textilie.

2007-03-08 @ 16:05:51
Postat av: Nina

Hej på er... Så härligt att läsa om den nyuppfunna leken :-) Sånt där okontrollerat skratt är ju så smittsamt också!

I alla fall...

Jag utmanar dig! Läs i min blogg under utmaning om underligheter. :-)

2007-03-09 @ 19:48:40
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: EvadittlillaBerg

Ha ha vad roligt ni verkar ha det i Uppsalatrakten!!

2007-03-09 @ 20:10:37
URL: http://lusekofta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0