Den största treåringen i hela världen

Imorse, klockan tre minuter över sju, klättrade A upp i min säng och viskade "Jag vet vad det är för dag idag." Det visste vi förstås allihopa och både syskonen, föräldrarna och A själv var ytterst angelägna om att komma ut i köket till de väntande presenthögarna.

Var sin bil av syskonen, biobesök (och en bil) av fadern, en sparkcykel av modern, en bok av gammelfarmor och ett paraply, samt diverse kort som kommit på posten. A slöt de tre bilarna till sin famn och höll dem där, fast förankrade, under hela dagen. Han har till och med kört sparkcykel med tre bilar i armarna, inte illa, va?

Efter lunch blev det ett evigt väntande på "gästerna" - faster, farbror och farfar. En tårta och ännu en bil och ätande av tårtan, showande och njutande av att vara i centrum.

-Hur gammal är du då A? Är du femton?
Ett gapskratt. Femton, det vore väl tokigt.
-Men hur gammal är du då?
- Jag vet inte...

Men han vet. Ikväll efter sagan kröp han upp i min famn.
-Nu har jag faktiskt blivit en stor kille. En treåring har jag blivit. Jag är den största treåringen i världen.

Och det är han ju också. Och den bäste.

Kommentarer
Postat av: Pippi

Grattis på födelsedagen, A! :)

2009-07-19 @ 21:05:35
URL: http://langstrump.wordpress.com
Postat av: Erna

Den allra bästa och mysigaste och naturligtvis största tre-åringen i hela världen.

2009-07-20 @ 12:49:04
Postat av: Amlon

Grattis A! Kan inte fatta att du är så stor, hade nog gissat på två. Men nu förstår jag att du är den största treåringen! :))



Kram!

2009-07-21 @ 19:28:09
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Staffan

Grattis, A!

2009-07-23 @ 16:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0