Författaren i henne

H har skrivit en bok. Med benäget tillstånd av författaren publicerar jag texten. Jag tycker personligen att det är en strålande saga. Den har allt! Dramatik, kärlek, och ett lyckligt slut.

Men först vill jag berätta att en viktig sak i vårt hem de senaste veckorna har varit ett kort på kronprinsessan med glasögon. Vi har visat henne det för att pusha för att även prinsessor har glasögon och att trots att K i hennes klass retar henne är det helt OK med glasögon. 



Observera gärna också hur bra hon stavar jämfört med tidigare exempel vi sett.
Och att hon vet hur en saga börjar och slutar =)



DET VAR EN GÅN EN PRINSESA. HON SKKULE ÅKA TILL SIN PRINS. HON VA VELDIT CÄR I HAN. 

TYVÄR FIK HON PROBLEN MED SINA GLASÖKON. DE VAR UP OCH NER SÅ ALLT VAR UP OCH NER SOM HON TITADE PÅ.

HON SÅG ALLT TVÄRTT OM SÅ DÄFÖR KOM HON INTE TILL SIN PRINS UTAN HAMNA HOS EN PRINS KORV I STÄLET.

HON BLE SÅ GLAD FÖR HON JILAR KORV SÅ HON ÅT UP DEN OCH SÅ LEVDE HON LYKLIG I ALLA DAR. SLUT.

*****
Läs även vad andra bloggare skriver om SAGA PRINSESSA FÖRFATTARE

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, underbart!

2010-07-01 @ 22:40:05
URL: http://elsasanglar.panatet.se
Postat av: Ingrid

Vilken lovande debut, föredömligt kort och koncis berättelse. ;)

2010-07-01 @ 22:55:49
URL: http://hoglindkommunikation.blogspot.com
Postat av: Staffan

Underbart! Jag är väl en de få som faktiskt har erfarenhet av sådana glasögon (som vänder bilden upp-o-ner), och jag kan intyga att berättelsen är mycket trovärdig: prinskorv är gott, även upp-o-ner.

2010-07-02 @ 09:45:46
Postat av: Erna

Vilken strålande debut och vilken dramatisk upbyggnad! Heja H!

2010-07-02 @ 23:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0