Drömhuset

A och jag var på lekpark idag. Där fanns några buskar med roliga slingriga gångar i och medan E sov gott i vagnen utforskade A "skogen" som han kallade det. Sedan kom han och bjöd in mig i sitt "hus" i buskarna. Ringklockan var ett speciellt löv och jag var så välkommen på besök.

"Så här vill jag bo när jag är stor," förklarade han och eftersom vi just funderar lite på inredning och möblering hemma var jag såklart nyfiken på vilka visioner han hade för sitt framtida boende.




Jodå, det fanns visioner, så här skall det se ut:


** Fyra toaletter, en "rostig", en "ny", en "mysig" och en ospecificerad
** Två datarum
** Ett bord med två stolar (resten av stolarna får man hämta i ett uterum) där man kan äta muffins (Jag: Skall man inte kunna äta något annat där? A: Nä. Bara muffins.)
** En lång hall med många tavlor men inga spöken alls
** Ett sovrum men ingen säng eller så utan man sover bara mitt i luften medan man flyger
** Tre tågrum där det bara får vara (brio)tåg och så de som vill köra med dem.

Så alla ni som spånar inför Bo2030 - nu vet ni vad målgruppen vill ha.


Kommentarer
Postat av: Kahlo

Härligt att framtidens konsumenter förespråkar hus med funktion framför vår tids statement boende som mest ser ut som visningsobjekt!

2010-06-03 @ 09:07:20
URL: http://www.livochlycka.wordpress.com
Postat av: BRIO AB

Wow! Vilken kille. TRE rum där det bara får finnas BRIO-tåg. Det är ju exakt så det borde vara i varje hem :)

Vi har länkat ert inlägg på vår facebooksida.



MVH

BRIO

2010-06-03 @ 16:02:20
URL: http://www.brio.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0