Oldy but goody

Var på lekplats idag med S, A och E. Medan jag och E var och tog hand om tjejgrejs (byta blöja) så slog sig grabbarna i slang med två trevliga damer i 55-60-årsåldern.

När jag kom tillbaka satt alla och skrattade gott åt något som A hade sagt, om att gungning var bättre än att prutta högt och damerna introducerade mig. De förklarade att de hade barnbarn i mina söners ålder. "Jag är farmor," sade den ena damen, och den andra berättade att hon var mormor.

-Ja, jag ser det, sade A.
-Kan man se det? sade damen förvånat. Syns det i ansiktet på något sätt?
-Ja, du är gammal som en mormor, svarade A.

Två trevliga damer, som sagt. Så ingen tog illa upp, inte ens när A pekade på damens (ytterst klädsamma) rynkor kring ögonen för att bevisa sin tes.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Objection! Vad har A för referenser? Hans mormor är väl inte gammal, hon är ju av god årgång.;)

2010-06-23 @ 23:49:45
URL: http://hoglindkommunikation.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Ja, det är oroväckande. Hans mormor ser ju inte mycket äldre ut än vad jag gör... men jag tror faktiskt att det var en komplimang från A. Om det nu gör saker och ting bättre eller sämre...

2010-06-30 @ 21:08:21
URL: http://ansgarssyskon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0